DRS blijft bereikbaar in deze Coronatijd

DRS blijft bereikbaar in Coronatijd

Het corona-virus zorgt op dit moment voor veel uitdagingen. Gezondheid is prioriteit nummer 1 en waar we kunnen ondersteunen we elkaar. Onze dienstverlening draait daarom door om onze klanten te blijven helpen. Uiteraard nemen wij de gestelde richtlijnen van het RIVM in acht zoals het vermijden van lichamelijk contact en het houden van gepaste afstand. Ook houden wij nauwlettend in de gaten dat onze medewerkers gezond zijn.

Vraag & Antwoord

Op deze pagina vindt u antwoord op diverse vragen over:
• Techniek, storingen & onderhoud
• Administratie

Voor de komende weken en de periode naast een goede gezondheid wensen wij u veel wijsheid en doorzettingsvermogen toe. We hopen dat de impact zoveel mogelijk beperkt zal blijven.

Staat u vraag hieronder niet tussen kunt u ons altijd bellen of mailen.

 

neem contact met ons op

Techniek & Onderhoud

Kan mijn machine onderhoud krijgen nu mijn zaak gesloten is?

 

Ja zeker een afspraak maken kan op twee manieren:

  • U belt ons voor het inplannen van een onderhoudsafspraak op tel nr. : 088-9955699 kies optie 2. voor afd. Planning
  • Stuur ons een contactverzoek (via contactformulier email link) dan bellen onze medewerkers van de Planning u terug voor het inplannen van een afspraak.

 

Mijn zaak is de komende tijd volledig gesloten. Hoe ga ik om met mijn koffiemachine?

Komt u de komende weken niet meer in de zaak dan is ons advies:

  • Maak de machine schoon met blindfilter en reinigingspoeder(flushes).
  • Plaats de filterbakjes en dragers in heet water met reinigingsmiddel.
  • Sluit de waterkraan af.
  • Zet de machine uit door de schakelaar op 0 te zetten.
  • Maal de molens leeg en reinig ze, inclusief de bonenstolpen.
  • Haal de stekkers uit de stopcontacten.

 

Mijn zaak is gesloten, maar ik kom er wel dagelijks. Wat moet ik doen?

Als u de machine nauwelijks gebruikt is ons advies:

  • Reinig/spoel de machine dagelijks aan het einde van de dag.

 

Wat is beter: koffiemachine aan of juist uit?

Het beste is ‘aan’. Machines kunnen het beste aan staan maar moeten dan wel gebruikt worden, om de volgende redenen:

  • Koffiemachines warmen op en materialen zetten hierbij uit en komen onder druk te staan. Het vaak aan en weer uitzetten kan leiden tot het eerder optreden van storingen en verstoppingen.
  • In koffiemachines zitten veel kleine sproeiers etc. die na een lange stilstand verstopt kunnen raken.
    Vandaar dat het altijd beter is de machines enkele keren per week te gebruiken en door te spoelen om verstoppingen tegen te gaan. Dit is ook beter voor het waterfilter!

 

Is DRS bereikbaar voor technisch advies?

Jazeker. Uiteraard zijn wij bereikbaar voor diensten en advies. U belt ons op het voor u bekende telefoonnummer 088-9955699 en kies optie 1. Voor afd. Technische dienst

 

TIP voor heropening!

Wanneer u via onze regering te horen krijgt wanneer de horeca weer heropend mag worden, raden wij u het volgende aan:
Start de machine bij voorkeur enkele dagen vóór heropening weer op en controleer de werking van uw koffiemachine. Wacht hiermee niet tot de dag van heropening! Mochten er bij herstart problemen met de machine zijn dan kunnen wij eerder in actie komen om u te helpen.

 

Procedure inschakelen Espressomachine!

  • Zet de kraan open
  • Steek de stekkers in het stopcontact en zet de machine aan door middel van de schakelaar eerst op stand 1 te zetten en wacht totdat de pomp is uitgeslagen, zet dan pas indien aanwezig de schakelaar op stand 2.
  • Spoel de machine goed door via flushes, indien opgewarmd tap heet water af en gebruik de stoompijp.
  • Zet de molens weer aan en gooi de eerste 4 malingen weg.
  • Controleer de doorlooptijden.

 

Administratie

Kan ik DRS bereiken voor vragen over administratieve zaken?

jazeker, onze medewerkers van de administratie zijn bereikbaar. Op 088-9955699 en kies optie 4. voor afd. administratie of stuur een e-mail naar administratie@delirest.nl

STORING MELDEN